2016 NFL draft review: Baltimore Ravens

Baltimore Ravens leverede den måske bedste draft nogensinde under general manager Ozzie Newsome. I alt nappede Ravens 11 spillere, hvoraf de fleste havde fremragende værdi, og flere af valgene kan hurtigt ende med at få nøgleroller.

OT Ronnie Stanley, Notre Dame (1/6)
OLB Kamelei Correa, Boise State (2/42)
DE Brandon Kaufusi, BYU (3/70)
CB Tavon Young, Temple (4/104)
WR Chris Moore, Cincinnati (4/107)
OT Alex Lewis, Nebraska (4/130)
DT Willie Henry, Michigan (4/132)
RB Kenneth Dixon, Louisiana Tech (4/134)
DE Matt Judon, Grand Valley State (5/146)
RB Keanan Reynolds, Navy (6/182)
CB Maurice Canady, Virginia (6/209)

Wow! Ravens kom ud af draften med flere fremragende valg, så hvor skal vi begynde? Ronnie Stanley i første runde er holdets venstre tackle de næste mange år, og Alex Lewis i fjerde runde kan meget vel vinde et starterjob på højre side om en sæson eller to. Outside linebacker Kamelei Correa er det perfekte valg til ydersiden, og han kan rotere ind bag Terrell Suggs og Elvis Dumervil og stille og roligt få mere og mere spilletid. Brandon Kaufusi i tredje runde ligner allerede nu en starter på linjen, og running back Kenneth Dixon var måske draftens bedste pass catching running back – et perfekt fit til Marc Trestmans angreb. Det er svært at sætte en finger på Ravens’ draft, selvom de formentligt ikke rammer plet på alle valg.

Tjaa… Det er svært at kritisere en årgang, hvor der var så god værdi i de fleste valg, og hvor Ravens både fik udfyldt huller og tilføjet dybde. Jeg kunne måske godt have tænkt mig en cornerback med mere størrelse end Tavon Young (5’9), for Ravens er tyndt besat på den position. Young projekteres til slot-positionen, men det hjælper ikke Ravens på ydersiden, hvor Jimmy Smith igen skal opereres i sin fod.

Outside linebacker Matt Judon fra Grand Valley State er et virkelig spændende valg. Han spillede på lavere niveau hos Grand Valley State, hvor han totalt dominerede og lavede 20 sacks i 2015 – flest af alle i hele college football. Han har brug for tid til at forfine og udvikle sit spil, men hans produktion lyver ikke, og han har en mulighed for at booste Ravens’ pass rush allerede som rookie.

Her kan du læse alle vores NFL draft review

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!