2016 NFL draft review: Buffalo Bills

Buffalo Bills leverede en rigtig solid draftklasse uden de store overraskelser. Doug Whaley og Rex Ryan fokuserede tidligt på at styrke forsvaret med spillere, der kan starte som rookies. På tredjedagen nappede Bills så tre offensive spillere, der kan udvikles og hjælpe holdet om et par år.

OLB Shaq Lawson, Clemson (1/19)
LB Reggie Ragland, Alabama (2/41)
DT Adolphus Washington, Ohio State (3/80)
QB Cardele Jones, Ohio State (4/139)
RB Jonathan Williams, Arkansas (5/156)
WR Kolby Listenbee, TCU (6/192)
CB Kevon Seymour, USC (6/218)

Sidste år havde Ryan ikke de rette spillere til sit system, så derfor var det klogt, at Bills fokuserede på defensiven med de tre første valg. Førsterundevalget Shaq Lawson giver Ryan en solid run stopper, der også har masser af pass rush i sig, og Reggie Ragland, et potentielt førsterundevalg taget i anden runde, er en old-school type, der kan lidt mere end bare at stoppe løbet. Adolphus Washington kan spille både 3-tech og nose tackle og vil hjælpe allerede som rookie. Valget af quarterback Cardale Jones lå længe i kortene, og han kan være fremtidens starter, når Tyrod Taylors kontrakt udløber efter denne sæson.

Generelt var der ikke en finger at sætte på Bills’ draft. Hvis man skal sætte et lille minus, så burde Bills have valgt lidt dybde til den offensive linje. Måske på bekostning af running back Jonathan Williams i femte runde. Jeg er vild med Williams, men Bills har allerede LeSean McCoy og Karlos Williams. Jeg havde gerne set det valg brugt på en offensiv linjemand.

Jeg er vild med af TCU’s lynhurtige Kolby Listenbee. Som jeg svarede i vores Draft Q & A, så stod han noget i skyggen af førsterundevalget Josh Doctson, men han leverede 19,9 yards pr. catch og scorede fem touchdowns på kun 30 grebne bolde. Jeg vil ikke blive overrasket, hvis Listenbee i løbet af sin rookiesæson overhaler Marquise Goodwin som Bills’ tredjevalg på receiver-positionen.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here