2017 NFL draft review: Tennessee Titans

TE Jonnu Smith, Florida International (3/100)
LB Jason Brown, UCLA (5/155)
OT Corey Levin, Tennessee-Chattanooga (6/217)
OLB Josh Carraway, TCU (7/227)
OT Brad Seaton, Villanova (7/238)
RB Khalfani Muhammad, California (7/241)

Titans har en ung franchise quarterback i Marcus Mariota, så det var godt at se, at de prioriterede at give ham masser af nye våben. Corey Davis i første runde og Taywan Talor i tredje runde styrker konkurrencen i wide receiver-gruppen, og begge bør se betydelig spilletid som rookies. Tight end Jonnu Smith i tredje runde var også et rigtig godt valg. Han minder scouts om Titans’ tight end Delanie Walker, og han kan i løbet af en sæson eller to overtage hans job og rolle. Guards Josh Kline og Tom Levito spiller begge på etårige aftaler, så valget af Corey Levin i sjette runde giver Titans et udviklingstalent, der måske kan bidrage næste år.

Jeg synes, at Titans valgte Corey Davis for tidligt ved at nappe ham med det femte valg. General manager Jon Robinson ville gerne have handlet ned men kunne ikke finde nogen at handle med, og derfor måtte han blive ved femtevalget. Titans var nok bange for, at de bedste receivers ville være væk ved 18.-valget, men det retfærdiggør ikke valget af Davis. Når man vælger i top fem, så skal man tage den bedste spiller på brættet, og der var flere bedre spillere end Davis.

Wide receiver Taywan Taylor var hamrende produktiv i college for Western Kentucky, hvor han greb for 4234 yards og scorede 41 touchdowns. Han er en dynamisk slot-receiver med et eksplosivt antrit, og selvom han mangler topfart ned ad banen, vil han hurtigt udvikle sig til et favoritmål for Mariota. Når Harry Douglas er free agent efter denne sæson, bør Taylor ikke få problemer med at vinde jobbet som tredjereceiver bag Davis og Rishard Matthews.