2017 NFL draft review: Houston Texans

LB Zach Cunningham, Vanderbilt (2/57)
RB D’Onta Foreman, Texas (3/89)
OT Julie’n Davenport, Bucknell (4/130)
DT Carlos Watkins, Clemson (4/142)
S Treston Decoud, Oregon State (5/169)
OC Kyle Fuller, Baylor (7/243)

Head coach Bill O’Brien identificerede DeShaun Watson som en potentiel franchise quarterback, og han gik benhårdt efter Clemson-talentet. Det kostede et ekstra førsterundevalg og ultimativt O’Brien gået all in med valget af Watson. Hvis ikke han slår til, er O’Brien formentligt færdig i Houston, men jeg er vild med valget. Watson er en fantastisk leder, der har “it”-faktor og spiller bedst, når der er mest på spil. Jeg er sikker på, at han under O’Briens ledelse kan udvikle sig til en NFL-starter, og det vil ikke overraske mig, hvis Watson allerede starter kampe som rookie. Generelt set kom Texans styrket ud af draften med potentielle startere på flere positioner blandt andet linebacker og defensive tackle.

Umiddelbart er der ikke noget ved Texans’ draft, der springer i øjnene. Jeg kunne dog godt have tænkt mig, at de havde adresseret behovet for en cornerback. Det var en årgang, hvor der var masser af talent, og Texans mistede A.J. Bouye i free agency, og Jonathan Joseph er free agent efter 2017-sæsonen. Texans burde have nappet en cornerback på tredjedagen, hvor der stadig var kvalitet at hente.

Jeg er vild med valget af running back D’Onta Foreman, og i mine øjne er han en potentiel starter i 2018. Lamar Miller viste sidste sæson, at han ikke kan bære bolden 20 gange pr. kamp, og Texans har allerede sagt, at de vil fjerne noget af hans workload. Foreman er en stor, fysisk type, der passer godt til O’Briens system som en 15-20 carry back, og Texans kan potentielt cutte Miller efter denne sæson uden det helt store caphit. Det bliver interessant at se, hvor meget Foreman kan bidrage med som rookie.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here